woensdag 15 oktober 2014

snackbar in een ziekenhuis

Ik werk in een Universitair ziekenhuis, een belangrijke gezondheidsinstelling en dat ik daar werk, daar ben ik trots op. Het is een goede werkgever met mooie idealen. Maar ergens gaat er toch iets niet helemaal goed in mijn ideale beeld van een ziekenhuis.

Van een gezondheidsinstelling zou ik niet verwachten dat deze ongezonde voeding verkoopt. En met ongezonde voeding bedoel ik: Patat, Frikandellen, Kroketten, Chips, Snoep, Saucijzenbroodjes, Gebak, etc. 

Stel nou dat ik aan iemand vraag of Patat gezond of ongezond is? Wat zou dan zijn antwoord zijn! Ik zou het wel weten. Iedereen weet namelijk dat Patat ongezond is. 
Als ik nou het woord Patat vervang voor Gebak of Snoep, dan zal het antwoord niet anders zijn. Want iedereen weet dat Gebak en Snoep ongezond zijn. Toch?

Maar toch is het anders als je vraagt aan iemand: Wat vind u er van dat Patat, Snoep, Gebak en etc. in een ziekenhuis, een gezondheidsinstelling, worden verkocht?

Dat is een gewetens vraag. Want al vinden we dat deze voedingsproducten ongezond zijn, toch vinden we het blijkbaar allemaal ook heel normaal om het in een ziekenhuis te kopen.

Ik zou nog trotser op mijn werkgever zijn als het ziekenhuis al deze ongezonde voedingsproducten niet meer zou verkopen en het ook echt belangrijk zou vinden om het goede voorbeeld te geven aan de klant. 

Geen opmerkingen :

Een reactie posten